TATİL
EKONOMİ
Dijital reklam harcamaları 4 kat arttı
Dijital reklam harcamaları 4 kat arttı
17 Aralık 2025 17:34
SON GÜNCELLEME: 17 Aralık 2025 17:34
  • Dinle
  • A+
    Büyüt
  • A-
    Küçült
Dijital reklam harcamaları 4 kat arttı

Kasım ayında başlayan ve yıl sonuna kadar devam eden alışveriş dönemi; hem dünyada hem Türkiye’de tüketicilerin en çok beklediği alışveriş dönemi haline gelirken, 2025 verileri bu dönemin tüm zamanların rekorlarını kırdığını ortaya koydu. Türkiye’de dijital reklam yatırımlarında belirgin yükseliş gözlendi. Kategorilerde ev-yaşam ürünleri revaçta.

İSTANBUL (İGFA) - Dünya genelinde Kasım ayı indirim döneminde e-ticaret ve perakende satışlar rekor kırdı. Kasım ayındaki global indirim dönemi, perakende ve e-ticaret sektöründe hareketliliği doruğa çıkardı.

Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, dünya çapında Kasım ayında toplam harcamanın 14,6 milyar dolara ulaştığını açıkladı. Kaplan, “Geçtiğimiz yıla göre yüzde 27’lik artış, tüm zamanların en yüksek seviyesini işaret ediyor. Dönem boyunca 81 milyondan fazla benzersiz kullanıcı alışveriş yaptı” dedi.

Türkiye’de Kasım ayının ilk 15 gününde e-ticaret sitelerine toplam 52 milyon ziyaret gerçekleşti. Reklam gösterimleri 2025’te 13 milyar adede yükselirken, sipariş adedi yüzde 16 artış gösterdi. Kaplan, “Bir dakikada 532 ürün satıldı ve siparişlerin yüzde 90’ı mobil uygulamalar üzerinden gerçekleşti. Bu da mobil ticaretin e-ticaret ekosistemindeki belirleyici gücünü bir kez daha ortaya koyuyor” ifadelerini kullandı.

Kasım ayının en çok alışveriş yapılan şehirleri İstanbul, Ankara ve İzmir olurken, Bursa, Kocaeli ve Antalya da yoğun ilgi gören şehirler arasında yer aldı. Satış artış oranında ise Ardahan, Hakkari ve Osmaniye dikkat çeken iller olarak öne çıktı.

Kategori bazında Ev & Yaşam ürünleri liderliğini korudu. Züccaciye, yastık ve mutfak kategorisindeki düdüklü tencereler ciddi satış artışı yaşarken, temel tüketim ürünlerinde tuvalet kâğıdı ve fındık kreması, kozmetik ürünlerinde ise nemlendirici kremler en çok tercih edilen ürünler oldu. Kaplan, markaların Kasım döneminde reklam bütçelerini diğer aylara kıyasla ortalama dört kat artırdığını belirterek, “Yıllık toplam reklam bütçelerinin yüzde 34’ü yalnızca Kasım-Aralık döneminde harcandı. Dijital reklamlarda yapay zekâ tabanlı içerik ve optimizasyon kullanımı artarken, kullanıcılar ürün araştırmalarında klasik arama motorları yerine yapay zekâ platformlarını daha fazla tercih etti” dedi.

E-ticaret platformlarında kullanıcıların ortalama 75 dakika geçirdiğini vurgulayan Kaplan, video reklamların öne çıktığını ve toplam 13 milyar reklam gösteriminin 6 milyarının video formatında gerçekleştiğini kaydetti.

Düzce'de ticari taksi park halindeki araca çarpıp devrildi!

Perakende ticarette 2026 yılı idari para cezaları belli oldu

AB, Rusya’ya Yönelik Ekonomik Yaptırımların Süresini Uzattı

Kooperatiflere Yeni Finansman Desteği: TESKOMB–KGF Protokolüyle Avantajlı Kredi İmkânı

TBMM Genel Kurulu'nda gündem yoğun... 11. yargı paketi görüşülecek

Türkiye, FIFA dünya sıralamasında 25. basamaktaki yerini muhafaza etti

Sakarya’da uluslararası fotoğraf sergisi kapılarını açıyor

“Efsane Kasım” ve “Şahane Cuma” Denetimleri: 93 Dosyaya 12,9 Milyon TL Ceza

Asgari ücrette son viraj: Gözler üçüncü toplantıda

Tarımsal girdiler yüzde 33,66 arttı... Veteriner harcamaları yine zirvede!

Bondi Saldırısı Sonrası Avustralya’da Yeni Silah ve Protesto Yasaları Tartışması

Fransa'da bu kez Elysee Sarayı’nda hırsızlık: Gümüş eşyalardan sorumlu görevli tutuklandı

Altın fiyatları ne kadar oldu?

Rusya’da Bombalı Suikast: Korgeneral Fanil Sarvarov Hayatını Kaybetti

İzmir’de Engelli Çocuklar İçin “Patili Dostumuz” Projesi Tamamlandı

TBMM’de 2026 Bütçesi ve 2024 Kesin Hesap Kabul Edildi

Cem Gürdeniz’den Rum Yönetimine Sert Tepki: “Bu, Alenen Terörü Yüceltmektir”

“Zemheri” Soğukları Kapıda: Kışın En Sert Günleri Geliyor

ABD, Venezuela Açıklarında İkinci Petrol Tankerine El Koydu

Kapıkule’de Tarihi Rekor: Ticari Araç Geçişinde Tüm Zamanların Zirvesi

Turistik Doğu Ekspresi yeniden yollarda... Sefer saatleri ve oda fiyatları

Bu Haftanın Gözdesi: Sinemalarda Avatar Fırtınası

Fenerbahçe, Türkiye Kupası’nda Beşiktaş derbisine 9 eksikle çıkacak

Doğu Anadolu’da soğuk alarmı: Kars ve Ardahan’da sıcaklık eksi 14’e geriledi

ABB’den Soruşturma Açıklaması: Usulsüz İmar Artışı Engellendiği İçin Süreç Başlatıldı

FETÖ’ye Büyük Darbe: 28 İlde Eş Zamanlı Operasyonlarda 76 Şüpheli Yakalandı

Yılbaşı Öncesi Gıdada Alarm: 81 İlde Eş Zamanlı Denetim Başladı

Meteoroloji’den kuvvetli yağış uyarısı! Muğla ve Antalya alarmda

Kuzey Kore Destekli Hacker’lar 2025’te Rekor Kripto Soydu

TripAdvisor Açıkladı: 2026’nın Gastronomi Başkenti Bogotá

Yükleniyor

  • Salı 12.3 ° / 10 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı
  • Çarşamba 13 ° / 9.6 ° false
  • Perşembe 12.6 ° / 10.1 ° false
TATİL

LİG TABLOSU

Takım O G M B Av P
1.GALATASARAY A.Ş. 17 13 1 3 27 42
2.FENERBAHÇE A.Ş. 17 11 0 6 25 39
3.TRABZONSPOR A.Ş. 16 10 1 5 14 35
4.GÖZTEPE A.Ş. 17 9 3 5 12 32
5.BEŞİKTAŞ A.Ş. 17 8 4 5 8 29
6.SAMSUNSPOR A.Ş. 17 6 4 7 2 25
7.RAMS BAŞAKŞEHİR FUTBOL KULÜBÜ 17 6 6 5 9 23
8.KOCAELİSPOR 17 6 6 5 -2 23
9.GAZİANTEP FUTBOL KULÜBÜ A.Ş. 17 6 6 5 -6 23
10.CORENDON ALANYASPOR 17 4 4 9 1 21
11.ÇAYKUR RİZESPOR A.Ş. 17 4 7 6 -4 18
12.TÜMOSAN KONYASPOR 17 4 8 5 -8 17
13.GENÇLERBİRLİĞİ 16 4 9 3 -4 15
14.KASIMPAŞA A.Ş. 17 3 8 6 -10 15
15.HESAP.COM ANTALYASPOR 17 4 10 3 -15 15
16.ZECORNER KAYSERİSPOR 17 2 6 9 -17 15
17.İKAS EYÜPSPOR 17 3 10 4 -14 13
18.MISIRLI.COM.TR FATİH KARAGÜMRÜK 17 2 12 3 -18 9